Предимствата на автоматика пред ръчната скоростна кутия (четиво за мацки, но не само)


Как да го започна този пост? Хайде, с малко предистория. От около три години карам кола с автоматична скоростна кутия и съм изключително доволна. (Съвети за купуването на кола “нов внос” от автокъща можете да прочетете ТУК) Знам, че съществува вечен спор за това кое е по-добро – ръчната или автоматичната скоростна кутия, аз съм карала и двете и разликата е огромна, ама от небето до земята!

Да, аз съм жена и да, мързи ме адски много! Който има проблем с това, може да си гледа работата. Но пък ако и вие сте като мен, жени, или пък просто имате и други, по-важни неща за вършене вместо това да сменяте скоростта и да натискате някакъв малоумен съединител, то този пост е писан точно за вас!

Кое е по-важно – сигурността или економията? Аз мисля, че на пътя всички сме равни и бедни, богати – умираме еднакво. Ако можете да отнемете от вниманието, което съсредоточавате върху това да смените скоростта и го насочите към нещо друго, например пътните знаци, другите коли или пешеходцитe, можем ли изобщо да говорим за цена? И не е вярно, че автоматикът харчи повече, това е много раздут мит, с който спекулират предимно създателите на коли с ръчни скоростни кутии.

Но понеже не искам да влизам в този спор, само ще нахвърлям някои от предимствата и нещата, които може да правите единствено и само в автоматик.

  • Можете да карате без ръце в задръстване. Слагате ги зад главата си и натискате газ-спирачка, газ-спирачка. И без това не мърдате повече от метър, колко пък толкова да се отклоните от пътя?
  • Също много удобно в задръстване е да храните или поите бебето си, което е на задната седалка с дясна ръка, а с лява само да побутвате волана, ако се наложи (това не изключва гледането на пътя през цялото време). Вече не е задължително да сте на светофар, достатъчно е да не правите големи маневри с волана. Може, ако се е разревало, да му дадете биберон-залъгалка – нещо, което, ако и двете ви ръце са заети, няма как да стане в движение.
  • Можете да ядете: плод, кроасан, сандвич, панирани пилешки крилца, еклер или с други думи, всякакви храни, при това без да омажете волана. Просто дръжте храната само с една ръка от началото до края на шофирането (препоръчвам да е лявата). Не забравяйте да гледате пътя!
  • В колата с ръчни скорости може да карате с една ръка, ако сте на ненатоварен път, но ръката винаги ще бъде лявата. Колко левичари познавате? – Не много, нали? Хайде сега представете си да карате само с дясна ръка – много по-удобно е, нали? А и контролът над волана е доста по-стабилен.
  • Можете да си пуснете любимо парче и да си тактувате с левия крак. Тъй като в колите с автоматик няма педал за съединителя, левият ви крак остава винаги свободен и си почива. Само не опитвайте да го правите при ръчни, защото ще стане беля! А, като споменах свободния ляв крак, няма как да не отбележа нещо, което всяка дама би оценила – спокойно можете да сменяте обувки в движение. Е, вярно, само на единия крак, ама пък си пестите половината от времето!
  • Друг плюс е това, че имате много повече време да забелязвате „малките неща” покрай пътя, макар и с периферно зрение. Ако преди това сте били под стрес, този стрес изчезва и бива заменен с комфорт в момента, в който се качите на автоматик. Карането изведнъж се превръща в удоволствие. Казвам го съвсем отговорно като човек, за когото преди карането беше пълна досада, а сега само си измислям поводи да взимам колата и да шофирам.
  • И черешката на тортата – двигателят никога не гасне сам! Моя приятелка ми беше казала веднъж, че нейната майка й била дала много ценен съвет: „ако двигателят ти спре на светофар, пускаш аварийните и другите ще се оправят”. Браво на такива предвидливи майки, ама нямаше ли да е по-лесно да информирате дъщеря си и за автоматичната скоростна кутия, все пак? Този конфуз се случва не само на жени, макар че ако сте жена, ще ви освиркат всичките клаксони в околността, че дори и тези, които нямат пресечни точки с вас. Навремето ме скъсаха на първия изпит по кормуване точно защото двигателят ми загасна два пъти за 5 минути. Е, сега е време да се изсмея злорадо в лицето на инспектора, макар и виртуално. Хааа-хааа-хааа!
  • Хайде, и един бонус, за онези от вас, които също като мен имат бензин в кръвта или както моята приятелка Мими, имат тежък крак. Когато тръгвате едновременно с друга кола от светофар, шансът да я изпреварите е много по-голям с автоматик, защото единственото, което се изисква от вас е да натискате газта и да държите здраво волана. Няма включване на скорост, няма превключване.
  • И ако все още не сте убедени в правотата ми, ще ви успокоя с факта, че всеки автоматик може да минава и на ръчен режим, но обратното е невъзможно.

Ами, приятно и безаварийно шофиране и не се замисляйте, ако все още имате колебания за това дали да изберете автоматик пред ръчна.

P.S.: Повечето интелигентни и стилни мъже покрай мен също карат автоматик.

2 thoughts on “Предимствата на автоматика пред ръчната скоростна кутия (четиво за мацки, но не само)

  1. По-глупава статия не бях чел, “вземете си автоматик за да не ви отвлича вниманието скоростния лост докато сменяте предавки” боже………. човек който не може да свикне за едни 100тина часа пред волана да си кара нормално и сменянето на предавки с ръчка да не му отвлича вниманието, той въобще не е за шофьор, ако нещо такова би му отвлякло вниманието толкова много, представете си другите неща колко ще му го отвличат…. значи автоматик пред ръчка за да си храните бебето в задръстване, ама бебето като те разсее и блъснеш тоя отпред не е толкова опасно а😀 (случвало ми се е да ме блъска отзад жена в задръставне защото детето я е разсеяло)

    • Благодаря за мнението и оценката на статията. Аз карам автоматик и съм много доволна, нали съм глупава жена-майка, все пак, хах. Това не означава, че не мога да свикна със сменянето на скорости, просто го смятам за излишно и не необходимо. Наскоро ми се наложи да покарам колата на мъжа ми, която е с ръчни скорости и за трита часа, в които карах, прекарани предимно в задръстване, колата загасна между 10 и 15 пъти. Ясно, ще кажете, не съм свикнала, ще свикна с времето, ама защо изобщо да си причинявам подобно неудобство, когато мога да го избегна завинаги? Подозирам, че Вие не сте карали автоматик и затова сте с такова мнение. Моят мъж предпочита да кара моята кола пред неговата. Когато реши да спира на скорост, например, вместо да използва спирачки, просто минава в режим “ръчен” и си бута лоста на по-ниската предавка колкото му душа сака. Аз избягвам подобни експерименти, защото отказвам да мисля за това. Това е като с всичко друго, за което е измислено улеснение. Някои хора предпочитат да мият чинии, е, аз имам миялна. Други простират, аз ползвам сушилня. Въпрос на избор, на вкус, на стил, на време… От друга страна, предпочитам музиката да ми е на плочи, книгите – на хартия, а пелените на децата ми – от естествени материи. Отново по същата логика. Пожелавам Ви решенията, които взимате да са вътрешно мотивирани, а не само заради желанието да докажете нещо на някого.

What do you think about this?

